viernes, 4 de mayo de 2012

CALAMARS FARÇITS DE CARN




Avui us porto uns calamars farcits, podríem dir que és un mar i muntanya, ja que estan farcits de carn.
Per espessir la salsa he fet servir una picada, és una cosa que jo utilitzo en moltes receptes, tant sigui de carn com de peix, m'agrada molt més que espessir salses amb farina, queden més saboroses i és una cosa molt típica de la cuina catalana .


En aquest cas els he acompanyat d'arròs blanc, també li va unes patates fregides a daus, un puré de patata o una mica de cuscús.


A tenir en compte la grandària dels calamars, de ració em refereixo a un calamar per persona, però han de ser grandets ja que en coure s'encongeixen moltíssim, que no us passi com a mi, que el primer cop que els vaig fer, a la peixateria em van semblar prou grans però quan els vaig portar a la taula eren minúsculs, vaig haver de afegir uns ous durs tallats per la meitat perquè les racions fossin adequades.
Ara ric, però en aquell moment m'hauria volgut fondre, quina vergonya que vaig passar davant dels convidats.


Bé, a per la recepta. Espero que us agradi.


INGREDIENTS
4 calamars de ració (dues si són petits)
200 gr de carn picada
1 ou
3 cebes mitjanes
1 tomàquet gran
1 got de vi blanc
Caldo de peix, o de verdures o aigua.
All i unes branquetes de julivert.
1 fulla de llorer.
Oli d'oliva, sal i pebre


Picada
4/5 grans d'all pelats
Unes ametlles torrades i pelades
1 galeta maria
Julivert


PREPARACIO
Netejar els calamars. Picar les aletes i les potes i reservar-les.
Posar una mica d'oli en una paella, sofregir la ceba, afegir les aletes i potes reservades, deixar uns minuts i afegir la carn picada.
Reservar en un colador perquè escorri el líquid.
Deixar refredar.
En una cassola, posar quatre cullerades d'oli i sofregir la ceba picada petita, quan aquest transparent afegir el tomàquet ratllat. 
Deixar fer a foc baix fins que quedi gairebé confitat.
Un cop freda la carn, barrejar amb l'ou batut, una mica de julivert picat i salpebrar. Amb una cullereta omplir els calamars i tancar amb un escuradents. No cal que els ompliu molt perquè al coure i minvar podrian reventar.
Posar els calamars a la cassola i afegir el vi blanc, deixar evaporar i tirar brou o aigua fins cobrir els calamars. Afegir el llorer.
Deixar coure uns 30/40 minuts, fins que veieu que s'ha evaporat part del líquid.
Preparar la picada: en un morter picar els alls amb una mica de sal grossa, afegir el julivert, la galeta i les ametlles i continuar picant fins a tenir una pasta. Agafar unes cullerades de brou per diluir la pasta i quan faltin uns deu minuts afegir a la cassola de calamars.
Deixar fins que la salsa s'espesseixi. Abans de servir retirar el llorer.
Jo he passat la salsa per el minipimer, però no és imprescindible.

.

10 comentarios:

  1. Un clàssic de la cuina catalana que mai falla!! La meva àvia els feia boníssims... visca les picades!
    PEtons
    Sandra

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Sandra, visca las àvias i les picades,si senyor...
      Petonets

      Eliminar
  2. jo faig sovint els calamars farcits de carn de salsitxa, però amb salseta no, els faig arrebossats i fregits, m'agradat la idea

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Lidia, gràcies per la teva visita, ara vindre per casa teva.
      A la romana, son molt bons tambè, a casa ens agradant molt tambè.

      Eliminar
  3. Amb el nom, la foto i l'explicació de la recepta m'has arribat al cor!, aquest plat el feia molt bé la meva àvis i després la meva mare. Es un plat increïblement deliciós, i t'ha quedat de fàbula. Has vist la proposta que faig al bloc d'un menú 100% català?, hi poso aquests calamarsos! una abraçada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies Merçe, si que son bons, son d'aquells plats de semprè.
      Molts petonets

      Eliminar
  4. La meva àvia tambe feia un calamars farcits boníssims... I tambe espessia la salsa ambpicada !! Jo ara fa temps que no n'he fet, pero amb aquesta salseta ha de quedar bonissims.
    petonets.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La picada és una cosa molt nostra i de la cuina del xup-xup. I de les avies!!!
      Petonets

      Eliminar
  5. Jo els farceixo també amb calamarcets petits, i una mica de carn, tot passat pel turmix!!!
    Boníssims!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Marta, que bons amb xipironets. Una abraçada.

      Eliminar