sábado, 10 de diciembre de 2011

TORRADETES AMB PEBROT CONFITAT TH I TRADICIONAL

Fa uns dies vam tenir el plaer de compartir una trobada blocaire al local de Fes-te Farinetes, es tractava d'un dinar en què cada un portava un aperitiu i un plat principal.
Va ser una trobada molt agradable i molt rica gastronòmicament.
Una reunió en la que ens que ens vam conèixer una mica més i en la que varem compartir receptes, trucs, experiències i vem descobrir altres aficions.

Si voleu veure la crònica i les fotos les podeu veure al bloc de la Glòria i el Josep. http://elcafedenit.blogspot.com/

Jo vaig preparar aquestes torradetes d'aperitiu, la recepta del pebrot confitat és un clàssic del receptari de la thermomix que també es pot fer tradicional.
Acostumo a fer més quantitat i la envaso com qualsevol melmelada, en pots esterilitzats posant-los cap per avall per fer el buit, així sempre tinc conserva al rebost.
És una recepta molt fàcil de fer, que espero que us agradi.

PREPARACIÓ
Ingredients:
100 gr de pebrot verd
100 gr de pebrot vermell
100 gr de sucre
100 gr d'aigua
50 gr de vinagre
Amb thermomix
Posar el pebrots en el got a rodanxes i trossejar 4 seg. Velocitat 3 ½.
Descarregueu el que quedi a les parets amb l'espàtula.
Afegir el sucre, l'aigua i el vinagre i programar 25 minuts, temperatura Varoma, velocitat 1. Sense posar el cubelet.

Treure del vas i deixar refredar.
Tradicional
Trossejar els pebrots en trossos petits.
Posar en una cassola antiadherent i afegir la resta dels ingredients.
Cuinar destapat a foc mitjà uns 25 minuts remenant.
Deixar refredar.
En acabar la cocció ha de quedar una mica de líquid, que en refredar-se ja espessira i quedará amb la textura caramel-litzada adequada, sino ens quedaria massa sec.
He fet les torradetes amb Philadelphia, també queden molt bones amb formatge de cabra donant-los un cop de forn.

5 comentarios:

  1. Unes torradetes delicioses i boníssimes. I ho diu un dels afortunats que les va tastar.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. El meu marit no ha parat de preguntar si ja havies publicatla recepta del pebrot confitat, en tota la setmana.
    Ara ja se que em toca fer...
    Ens va encantar!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  3. Boníssimes! El toc de pebrot em va encantar!
    Saps que no vaig ser a temps de provar el teu llom? Es va acabar molt ràpid i a la que em vaig despistar ja no n'hi havia!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  4. Boníssima la confitura de pebrot.
    Nosaltres també varem ser uns del afortunats,
    que varem tastar aquestes delicioses torradetes.
    Petons

    ResponderEliminar
  5. Quines torradetes, segur que la confitura de pebrot queda molt bona.

    ResponderEliminar