jueves, 9 de septiembre de 2010

JULIA NAVARRO: DIGUE'M QUI SÓC.

"Si hagués de definir, diria que es tracta d'una novel.la de personatges que, sense renunciar a l'aventura o la història, retrata la memòria del convuls segle XX, caracteritzat per la barbàrie dels totalitarismes", declara Julia Navarro.

D'altra banda, aquesta novel-la té a veure amb la seva memòria familiar, "amb aquestes històries que quan era petita escoltava a la meva àvia sobre l'horror de la Guerra Civil. Sens dubte és la novel més personal que he escrit fins ara ".

Són paraules de l'autora, paraules amb les que molts que ja tenim una certa edat ens identifiquem, o no?
En el meu cas, (coincideixo amb Julia Navarro) era sobretot la meva àvia que explicava històries de la guerra i de la postguerra, històries que a mi em semblaven tan apassionants que no em cansava d'escoltar-les. Naturalment eren històries viscudes, amb personatges propers i sobretot reals.
Aquesta novel-la són 1.097 pàgines de personatges, històrias  i llocs. Una història ben narrada, ben documentada i que enganxa.. Bona ficció basada en fets i moments historics.
Una novel-la molt entretinguda.

Sinopsi
Un periodista rep una proposta per investigar l'agitada vida de la seva besàvia, una dona de la qual només se sap que va fugir d'Espanya abandonant el seu marit i el seu fill poc abans que esclatés la Guerra Civil. Per rescatar de l'oblit haurà reconstruir la seva història des dels fonaments, encaixant totes les peces de l'extraordinari puzle de la seva existència.
Marcada pels homes que van passar per la seva vida -l'empresari Santiago Carranza, el revolucionari Pierre Comte, el periodista nord-americà Albert James i el metge militar vinculat al nazisme Max von Schumann-, la història de Amelia Garayoa és la d'una dona que va aprendre que en la vida no es pot tornar sobre el passat per desfer. Des de la Espanya republicana fins a la caiguda del mur de Berlín, passant per la Segona Guerra Mundial i els foscos anys de la Guerra Freda, aquesta burgesa i revolucionària, dona i amant, espia i assassina, actuarà sempre d'acord als seus principis, enfrontant-se a tot i cometent errors que no acabarà mai de pagar.
Font: Plaza y Janes

2 comentarios:

  1. Un llibre que ja m'han recomanat i que ara després de llegir aquest post encara m'atrau més. El tindré en compte per quan acabi els que tinc pendents.
    Gràcies

    ResponderEliminar
  2. Una novel.la ben interesant.N' he llegit altres d' aquesta autora i sempre m' han agradat. Gràcies per la recomanació.

    ResponderEliminar