sábado, 7 de febrero de 2009

Sue Grafton: "La meva detectiu no tindrà la menopausa"

Sue Grafton: "La meva detectiu no tindrà la menopausa" Presenta 'T de trampa' (Edicions 62 / Tusquets), la novel.la 20 del seu 'Alfabet del Crim', sèrie que va començar fa 27 anys.

 --La sèrie l'ha convertit en tota una dama del crim. --No hi penso. Prefereixo centrar-me en les meves novel.les i en la seva protagonista, Kinsey Millhone. Sinó al final un pot tornar-se cregut.
 --¿Com va sorgir l'Alfabet? --En el meu segon divorci em va passar pel cap la idea de matar els homes. Vaig decidir convertir aquestes fantasies en llibres. A sobre em van pagar i em vaig salvar de la presó.
 --A T de trampa el perill viu a la casa del veí i el món està ple de depredadors. --Sí però al final sempre triomfa el bé sobre el mal. S'ha de protegir els més vulnerables, els vells i els nens, que són els que estan a mercè dels depredadors. Fer-los front és un dels motius pels quals Kinsey Millhone existeix. En la novel.la haurà de rescatar el seu veí.
 --Kinsey Millhone és una investigadora de la vella escola i la sèrie transcorre als anys 80 i 90. No xoca això amb l'era d'internet? --Sí, però és el que m'interessa, que sigui una dectiu de les d'abans, que no usa noves tecnologies, no té mòbil i només es basa en el seu cervell per resoldre les coses i no en una màquina. Per això és un personatge més honest i interessant.
 --¿És el seu àlter ego? --¡Oh, sí! Em permet viure la vida que no he viscut. És el meu altre jo, és jove, soltera, sense fills. Gràcies a ella puc viure dues vides. Vaig aprendre a disparar una pistola, he anat a classes de defensa personal i dret penal... Ens compenetrem molt bé.
--¿Com veu el seu marit aquest ménage à trois? --Rialles Quan escrivia I d'innocent em va trobar descargolant l'espiell de la porta per veure si s'hi podia disparar. I em va prohibir acostar- me a la cuina perquè em va veure amb un llibre de bolets verinosos.
 --¿Què l'ha motivat a tractar a T de trampa els abusos a avis? --Vaig llegir uns articles a Los Angeles Times i em va interessar perquè vaig veure que n'hi ha que s'aprofiten del sistema judicial per robar-los.
 --¿Com porta això de l'edat? --Molt bé, tinc quatre nétes i 68 anys i me'n sento orgullosa. Intento fer 6,5 quilòmetres al dia. I no em tenyeixo... es toca els cabells, coqueta.
 --¿Com arribarà Kinsey a la vellesa? --En l'última novel.la tindrà 40 anys. No la veuran amb la menopausa... Però seria molt activa i tindria aventures. I seguiria dient paraulotes.
 --Es passarà Kinsey Millhone a la dieta mediterrània? --Rialles No està tan grassa, pesa menys que jo, 54 quilos. Seguirà menjant porqueria i tallant-se els cabells ella mateixa, com jo.
 --¿Ja ha pensat la paraula que donarà títol a la novel.la de la lletra Z? --Zero en anglès, zero perquè després d'això ja no n'hi haurà més.
 --¿Què farà quan s'acabi la sèrie? --Una grandíssima festa. Després res, caminar, jugar amb els meus gats, els meus néts i llegir molts llibres.
FONT: EL PERIODICO

No hay comentarios:

Publicar un comentario