viernes, 13 de marzo de 2009

UNA COLLITA DE CLIENTS

REPORTATGE INICIATIVES IMAGINATIVES CONTRA LA CRISIS • Una empresa de l'Alt Empordà ha llançat la campanya 'Apadrina un arbre fruiter', un sistema de venda directa que evita intermediaris i acosta els compradors a la naturalesa Pere Puigbert és un entusiasta que ha sabut trobar una recepta imaginativa perquè la seva empresa, Fruites Núria, pugui fer front a la crisi per partida doble. Aquest pagès mediàtic (col.labora en un programa d'una ràdio catalana) ha ideat una fórmula per incentivar les vendes i abaratir, al mateix temps, els costos als seus agraïts clients. En les últimes setmanes ha hagut de contractar tres persones per assumir l'increment de comandes, tota una proesa ara mateix. El seu èxit es basa en la campanyaApadrina un arbre fruiter, una proposta que no té res d'oenagé, però que permet als urbanites disfrutar d'una collita pròpia. El projecte va sorgir el mes de novembre passat. Es tracta d'acostar el consumidor i el productor eliminant els intermediaris. "El productor té assegurada la venda i el consumidor n'obté un preu molt més avantatjós, i això li suposa un estalvi pròxim al 50%", explica aquest emprenedor de Ventalló (Alt Empordà), al capdavant d'una empresa familiar amb més de 30 anys al sector. Àmplia ofertaPer apadrinar un arbre és necessari ingressar 50 euros en un compte de l'empresa. Es tracta d'un avançament que se li anirà deduint a mesura que es consumeixi fruita. Es poden escollir entre pomeres, presseguers, cirerers, albercoquers, figueres, tarongers, pereres i nogueres. Puigbert calcula que a les seves finques hi ha uns 60.000 arbres, i per això la diversitat del producte està garantida. Quan la fruita és madura, els responsables de l'empresa ho comuniquen als padrins. Aquests tenen dues opcions: anar a recollir personalment la collita --fet que suposa una emocionant aventura per a la família-- o demanar que sigui la mateixa empresa la que faci la recol.lecció, i en aquest cas se n'han d'assumir les despeses. No fa falta recollir d'una sola vegada tota la producció, sinó que es pot anar dosificant en diversos caps de setmana. Això sí, és necessari concertar cita per anar a buscar la collita. A mesura que es recol.lecta la fruita, l'empresa descompta del dipòsit previ el producte consumit. Si s'acaba el crèdit, es torna a fer una transferència i es torna a començar .Al cap de poques setmanes d'haver posat en marxa aquesta iniciativa, Puigbert va comprovar que la cartera de clients anava en augment. Van començar a trucar-li de llocs tan distants com Astúries, i en només dos mesos va ser capaç de captar 125 padrins. Però la majoria de clients demanaven més. A més dels productes del seu arbre, volien comprar qualsevol dels prop de 300 articles que ven. Aquesta demanda va obligar el director de Fruites Núria a obrir una línia de venda per internet. La filosofia és la mateixa, un dipòsit previ i unes comandes que es van restant del compte del client. En aquest cas, el producte no és tan econòmic com el de la collita pròpia, però tot i així el client s'estalvia un 25% .Conscients dels seus dots comunicatius, alguns compradors li van suggerir que, juntament amb la llista de preus que envia cada setmana, els remetés un comunicat aconsellant-los els millors productes de temporada. El servei d'assessorament on line es va posar en marxa fa pocs dies i ha estat tot un èxit."A vegades em sembla que, més que clients, el que tinc són amics. Els arribem a servir encara que tinguin el compte esgotat, perquè, tot s'ha de dir, aquí no tenim morosos", afirma orgullós.
EL PERIODICO 13/3/2009

No hay comentarios:

Publicar un comentario